Tutorial jucarie pisici: soarece

Dupa o pauza indelungata revin cu un tutorial de realizare a unui soarece mic, crosetat – o jucarie pentru pisici. Datorita numarului crescut de pisicute din jurul nostru (ale noastre si ale prietenilor) am zis ca ar fi frumos sa le oferim si lor mici bucurii sub forma unor jucarii handmade.

Incepem soarecele cu un lant de 3 pe care il unim, pe cercul obtinut crosetand 9 picioruse simple pentru primul rand, dublandu-le apoi, obtinand 18 picioruse simple pentru randul al doilea

La randul al treilea crestem numarul de picioruse simple la fiecare al treilea piciorus realizat

Apoi crosetam continuu pastrand numarul de picioruse obtinute, pana cand consideram ca am obtinut o marime potrivita pentru corpul soarecelui si suntem pregatitit sa incepem sa scadem

Cand suntem pregatiti sa scadem, facem 4 sau 5 picioruse simple, apoi unul scazut si continuam asa pana realizam aproximativ 2/3 din capul si botul soarecelui. Cand marginea pe care crosetam se micsoreaza considerabil, putem sa umplem soarecele cu materialul ales pentru aceasta (in cazul meu resturi de fire ramase de la cusut sau crosetat, pentru a nu le irosi)

Cand ne apropiem de final, vom scadea la fiecare 3 picioruse simple). Ar trebui sa obtinem la acest pas o forma asemanatoare cu cea a unei pere

Incheiem si coasem capatul soarecelui, obtinand boticul.

Apoi incepem realizarea urechilor. Facem un lant de 3 pe care il unim la capete si pe cercul obtinut crosetam 6 picioruse simple

La capat ne intoarcem si pe randul al doilea alternam piciorusele simple : unul corespunzator celui de pe randul anterior, apoi 2, 1, 2 etc pana ajungem la capat

 

Pe randul al treilea continuam in acelasi mod, crescand la fiecare al doilea piciorus realizat. Continuam pana consideram ca urechea are marimea potrivita (mie imi plac soriceii mai urechiati asa ca le-am facut destul de mari comparativ cu dimensiunea corpului).

Dupa ce am terminat prima ureche o crosetam si pe a doua in acelasi mod

 

Dupa ce am crosetat ambele urechi, lasand la capat un fir suficient de lung, le coasem de corpul soarecelui in zona de demarcatie dintre cap si corp

 

Dintr-un manunchi de fire atasate de corp realizam codita soricelului (eu nu am mai crosetat-o, am impletit simplu in 3 un grup de fire) la capat facand un nod

 

Apoi cu ac si ata de culoare contrastanta coasem ochii, nasul si o gurita pentru soricel, incercand sa obtinem o fata zambitoare si ignoranta fata de pericolul care-l asteapta 🙂

 

Dupa ce i-am facut ochisorii si fata il testam. Pentru acest ultim pas, si cel mai important, este bine sa avem o pisica prin preajma

 

Spor la lucru!

4 thoughts on “Tutorial jucarie pisici: soarece

  1. hmm, suna tentant 😀 imi place mult lila-ul asta. si cred ca ar constrasta frumos cu Puf si ar da bine si pe langa albul Dudei ;)) Merci! Pup!

Leave a Reply

